26 Oct 2016

Ako poraziť jesennú depresiu?

Nemám rada jeseň... Ok, to nie je až tak celkom pravda. Mám rada jeseň, keď je slnečno, všetky stromy sú farebné, vtáčiky čvirikajú. Vtedy môže byť neviem ako chladno, nebude mi to vadiť. Skôr som proti dňom, kedy je hnusne, neustále prší a hmla je taká hustá, že nevidíte ani na koniec svojho nosa... a jediné, čo máte chuť robiť je ležať v posteli s dobrou knihou a veľkou šálkou čaju alebo kávy, podľa toho, čo kto obľubuje. 

Tu v Žiline je jeseň  viac-menej pekná, pretože všetky stromy hrajú farbami a na vrchoch už môžete vidieť sneh, čo je absolútne šialené. V Bratislave... nuž, ten vietor tam vyčíňa každé ročné obdobie, ale na jeseň a v zime je to ešte horšie. 

Preto som si povedala, že si musím pripomenúť všetky tie úžasné veci, ktoré jeseň prináša a možno sa budem cítiť menej v depresii. A možno nebudem chcieť celé dni stráviť v posteli pod perinou.
Zrejme to o mne neviete, ale ja som veľký fanatik, čo sa týka sviečok. A čím je vonku väčšia zima, tým lepšie sviečky dorazia do obchodov. Minulý víkend som bola v predajni Yankee Candles u nás v Auparku a mali tam celú vianočnú edíciu. Nuž, vyšla som odtiaľ hladná, mala som chuť na poriadny koláč a pohár teplého punču. Zbožňujem škoricové a jablkové vône, hlavne v týchto ročných obdobiach.  V lete sú to skôr ľahšie kvetinové. Samozrejme, že aj teraz mám jednu zapálenú. 
Ja som neskutočná čajová osoba. Dokážem vypiť aj osem šálok denne. Na druhej strane káva vôbec nie je pre mňa. Ešte stále som jej neprišla na chuť a dokážem vypiť len tie ochutené Nescafé... tie vanilka, karamel a ešte niečo. Samozrejme, chápem, že to riadna káva nie je. Navyše, kofeín mi nič nerobí a pokiaľ dokážem deň prejsť aj bez neho, tak sa radšej uchýlim k čaju. A rovnako ako pri sviečkach, aj tu obľubujem škoricové alebo aj bylinkové. Momentálne fičím na mätovom a zelenom v kombinácii s mätou a malinou.
Aj keď sa pri klesaní teploty mením na mišelina, zbožňujem huňaté pletené svetre, ktoré si stiahnem cez prsty, aby mi neodmrzli a celá sa do nich zababuším a je mi dobre a teplo. Vôbec sa mi v nich nechce na prednáškach spať... vôbec. Navyše, prezradím vám nebezpečnú kombináciu. Keď som veľmi lenivá, skombinujem dlhší sveter s legínami, čo je úplný komfort, ale znova, na prednáškach to neveští nič dobrého. Ešte k tomu pridajme horúcu šálku čaju a už som v úplnom nebi. Aj krúpy môžu padať a bola by som v blaženej nálade, keby som nemusela ísť von. 
Zdvihnite ruku tí, ktorí ste ako malí pri chôdzi hrabali jednou nohou lístie do veľkej kopy! Nie? Len ja? Dobre, zdvihnite ruky tí, ktorí sa radi prechádzate opadaným lístím? Dúfam, že nie som jediná. Ja to zbožňujem. Milujem tú vôňu, ten šuchot pod nohami a preto sa rada prechádzam parkom pri našom dome. Jednoducho to na mňa kričí detstvo a jeseň.
So sukňami mám komplikovaný vzťah. Niekedy ich milujem a vedela by som ich nosiť každý boží deň, niekedy by som ich najradšej podpálila. Jeseň je ale obdobím, kedy sa na sukne teším, hlavne pre tie tartanové, čierne alebo čierno-biele ačkové sukne. Myslím, že vyzerajú dobre s converskami alebo s členkovými čižmami. Navyše sa dá vyhrať s farbou pančušiek. No a k tomu koženková bunda. V podstate môj outfit od začiatku októbra. Čo októbra, už od polovice septembra tak chodím. 
Navyše jeseň je perfektný čas zbaviť sa jasných rúžov a prejsť na stranu temna. Ja nemám bohvieako rada červené, pretože potom vyzerám tak trochu ako snehulienka, už len tie vlasy mi chýbajú. Preto skôr idem do svetlofialových a tmavoružových.
Milujem, keď ma zobudí slnko, pretože vtedy sa zobúdzam prirodzene a nie som grogy. No hmlisté rána majú čosi do seba. Na jednej strane počas jesene a zimy nemám rada skoré rána, pretože je ešte tma a keď je tma, malo by sa spať. No kým je ráno ešte relatívne skoro svetlo, dám si tú námahu, vstanem skôr a urobím si čaj. Zabalím sa do deky, sadnem si na balkón a s pariacim sa hrnčekom v ruke sledujem, ako sa zobúdza mesta. Pozor, nerobím to každé ráno, zase taká bláznivá nie som a mám rada aj svoj spánok. Niekedy to však padne vhod mať pre seba chvíľku ticha a užívať si východ slnka a žiť v prítomnosti.

Aký je váš vzťah k jeseni? Máte ju radi alebo uprednostňujete teplejšie obdobia? Ak áno, ktoré veci sú vám na nej najmilšie? 

4 comments :

  1. Jeseň/Zima je jediné obdobie, kedy nemám výčitky svedomia, že som celý deň zakuklená v deke s horúcou čokoládou alebo kávou pri dobrej knihe, takže hoci nie som veľký fanúšik sychravého počasia (a toho, že je stále tma!), nemôžem sa veľmi ani sťažovať. :D
    PS. Veľmi pekné obrázky si vybrala! Skoro sa mi jeseň začala aj páčiť. :D :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. To máš úplnú pravdu, toto obdobie si priam pýta deku a čaj/horúcu čokoládu a dobrú knihu. To je úplne že opis neba. :D
      Ďakujem. Presne to bol môj diabolský plán. :D

      Delete
  2. Skvele si to vystihla a úplne súhlasím, čaj je výborný a skvele sa hodí k čítaniu. Listy a celkovo príroda je krásna, mám rada toto obdobie ak nie je priveľmi upršané :-) A čo sa sukní týka tiež súhlasím, navyše k nim môžem nosiť pančuchy a to mám rada, aj dnes som na sebe jednu mala :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Presne, keď je krásna slnečná jeseň... nemusí byť ani slnečná, hlavne nech nie je upršaná a všetko je farebné a ja som nadmieru spokojná. :D Aj ja som dnes na sebe jednu mala! Červenú kockovanú a samozrejme tiež pančuchy. :)

      Delete