14 Mar 2017

Kto nám kradne deti? | Mrazivý oheň

Autorka: Amanda Hocking | Žáner: fantasy | Na čo sa môžete tešiť:  vzťahy, záhadné zmiznutia, trolovia | Goodreads: 3,85 | české vydanie: Coooboo, 2016

Amandu Hocking môžete poznať vďaka sérii o Trylloch, no a teraz prichádza so sériou o Kaninoch, druhom národe trolov. Bryn je veľmi dobrá stopárka, lenže už pár rokov ju máta udalosť, kedy jej otec skoro zomrel. (myslím, že to je len logické, to by ovplyvnilo každého). O niekoľko rokov neskôr, sa ale stretáva s tým darebákom, ktorý sa pokúsil ho zavraždiť a ktorý jej spravil jazvu na rameni. Leeeenže to nie je všetko, dámy a páni. Do toho sa zapletú ešte aj city, pretože... inak by to nebolo ono, však? 

Dôležitý fakt, je to síce trilógia, ktorá ako keby nasledovala po prvej sérii, ale nevadí, ak ste prvú nečítali. Ja som prvú nedočítala, nejak ma nechytila, ale toto je iný národ, dejové línie sa prelínajú minimálne tak na dvoch miestach a autorka si aj tak našla čas, aby pekne a striedmo opísala aj históriu národov a vysvetlila, ako svet funguje. Nebudete ochudobnení. 

Bryn ako postava bola veľmi sympatická, aspoň mne, pretože bola sarkastická, vytrvalá a musela si prejsť všeličím. Je miešankyňa, čo znamená, že jej otec je Kaninec (??? Stále neviem ako to skloňovať, takže pozorne čítajte, nieže tam budete vidieť kanca) a jej matka je z národa Skojarov. Tým, že Bryn ako jediná v celom meste má blond vlasy jej veľmi nepomáha zapadnúť do davu a práve preto si vyslúžila veľa hejtov a šikanovania. Ale viete čo? Ani to ju neodradilo od toho, aby sa stala set sakra dobrou stopárkou. Presne, jej odhodlanie je doslova vražedné. 
Dobre, dobre, poďme ale hovoriť o Ridleym a Bryn.... aaaaaa. Počkajte, musím sa upokojiť. Tí dvaja sú jednoducho dokonalí. Ridley je dokonalý. Nečudujem sa, že Bryn k nemu niečo cíti. Veď on je neodolateľný. Neustále s ňou vtipkuje a stará sa o ňu a potom je zrazu macho rektor vedúci stopárov a je svalnatý a... asi sa prestanem tváriť, že tu píšem serióznu recenziu. Neviem, jednoducho som si nevedela pomôcť a prepadla som jeho čaru. (Zase až také ťažké to nebolo, jediné, čo stačilo bola jedna odhalená hruď a jedna dvojzmyselná narážka, som jednoducho slabý jedinec).

Ráta sa úžasne krásna obálka ako pozitívum knihy? Áno? Tak potom obálka je neskutočná... teda, ak ste si ešte nevšimli. 
Jediné, čo mi na knihe trochu vadilo, ale fakt že len trochu, bol trochu slabší... nie skôr pomalší dej. Nebolo to prepchaté akciou, nediali sa tam úžasné veci, ale aj napriek tomu ma to bavilo. Pre niektorých však toto môže byť nedostatkom a môžu sa nudiť. Ja som si užívala vzťahov medzi postavami a úprimne, celkom som bola zvedavá, čo sa to tam dialo, pretože autorka hádzala kosti, ale ja som nevedela prísť na páchateľa a celkom ma záver prekvapil. 

Celkovo by som to zhrnula ako príjemný príbeh, ktorý máte raz dva prečítaný a nesklame vás. Ja osobne sa neviem dočkať na druhé pokračovanie, ktoré vychádza už v máji a som zvedavá, čo sa stane so zloduchom... a samozrejme dúfam, že dostanem oveľa viac Ridleyho, aby som mala nad kým slintať. Ak sa vám páčila pôvodná trilógia, myslím, že si zaľúbite aj túto. Pokiaľ ste pôvodnú nečítali, rozhodne po tejto siahnite, myslím, že by vás mohla príjemne prekvapiť. 
*Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu Albatrosmedia. Knihu nájdete TU.*

4 comments :

  1. Je fakt, že není třeba mít načtenou původní sérii, ale v této se na ni hodně často odkazuje, takže je to výhoda a také možnost srovnat autorčin posun, který tam rozhodně je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Výhoda to je, v tom s tebou súhlasím. :)

      Delete
  2. Ja som tú trilógiu o Trylloch tiež nedočítala. Teda, nie som si ani istá, či som dočítala prvú knihu. Táto kniha ma tiež zaujala, ale bála som sa, že budem musieť dočítať tú predchádzajúcu trilógiu. To ma desilo.
    Som však rada, že si ma upokojila tým, že to nie je nutné.
    Takže ďakujem nielen za peknú recenziu, ale aj za uistenie, že nebudem musieť čítať niečo, čo ma nebavilo.
    Ale neznášam ťa, lebo kvôli tebe mi to TBR listu pribudla ďalšia kniha. :P

    ReplyDelete