23 Apr 2017

Májový hosťujúci program?

Peknú nedeľu vám prajem. Pôvodne som tento článok chcela zverejniť už v piatok, ale v piatok sa odovzdávali záverečné práce a ja som nevedela, kde mi hlava stojí, pretože a) musela som ju úspešne nahrať do systému b) som sa bála, že niečo zabudnem pripojiť do práce a c) som stresovala, či mi ju ešte niekto takto neskoro vytlačí. Všetko dopadlo dobre... alebo aspoň taký mám pocit. 

Lenže boj ešte nie je za mnou. Budúci mesiac ma čakajú štátnice a to dosť natesno a ja asi nebudem veľmi aktívna na blogu a to ma trochu štve. Od začiatku roka som sa snažila byť aktívna a veľmi ma to bavilo (nehovorím, že niekedy som sa nepošmykla a vynechala som nejakú tú recenziu alebo článok), no v máji by som sa fakt chcela skôr sústrediť na školu. Čo teda s blogom?

Vtedy mi napadlo, prečo nepožičať blog vám? Čitateľom. Blogerom. Instagramerom. Spisovateľom. Je jedno či máte blog a píšete naň a chceli by ste zadarmo reklamu na inej stránke a pritiahnuť nové publikum, alebo blog nemáte, ale strašne vás bavia knihy a chceli by ste sa s ľuďmi podeliť o svoj názor. Možno ste bookstragramer, ktorý by si to chcel vyskúšať ako bloger, pretože sa nevie rozhodnúť či ho blogovanie bude baviť. 

Poďme ale pekne poporiadku. Ako by tento mesiac fungoval a čo od vás čakám? Jednoducho ak máte nápad na článok alebo sa chcete podeliť o svoj názor na obľúbenú sériu, stačí mi napísať mail s predmetom „hosťujúci máj“, v ktorom mi v prílohe pošlete dokument s článkom. 
- článok by mal byť relatívne správne gramaticky napísaný (nevravím, aby ste vychytali všetky možné čiarky, v tých robím chyby aj ja alebo na ne zabudnem, ale nechcem vidieť žiadne tvrdky)
- článok by mal mať zhruba rozsah od tých 500 – 1500 slov
- na konci článku napíšete aj krátku biografiu, pár viet o tom, kto ste, aby čitateli vedeli, kto článok napísal (pokojne pripíšte aj svoje sociálne siete, kde vás môžu nájsť. Pokiaľ meno neuvediete, váš článok nebude uverejnený.) 
- keď sa dohodneme, že článok pôjde na blog, dám vám vedieť, v ktorý deň to bude, aby ste mohli sledovať komentáre k článku a odpovedať na ne, pretože komunikácia s čitateľmi je dôležitá. 
- článok by mal mať určitú úroveň, takže nezáleží len na vašej gramatickej stránke, ale aj na tej štylistickej a ako veľmi dobre sa viete vyjadrovať a obhajovať svoje argumenty, ale to myslím, že problémom nebude.
- nemusíte byť len zo Slovenska, aby ste sa mohli zapojiť, pokojne posielajte aj české články
- môžete poslať aj viac ako jeden článok

Myslím, že to je všetko. Na to, aby váš článok mal šancu sa objaviť na blogu netreba robiť nič. Nemusíte ma sledovať ani ma propagovať, stačí mať len myšlienku a dať jej tvar. Ja budem vďačná za každý jeden článok, pretože mi tento mesiac pomôžete udržať blog v prevádzke a uberiete mi trochu stresu... a toho som už mala dosť. Ak aj viete o niekom, kto rád píše ale nemá blog, pokojne mu tento článok ukážte. Ak by ste mali ešte nejaké otázky k projektu, pýtajte sa v komentároch, rada vám odpoviem. Myslím, že ani nemusím hovoriť, že všetky nápady, ktoré pošlete sú len vaše a nebudem ich vydávať za svoje, to by som nikdy neurobila, práve preto chcem, aby ste napísali aj niečo o sebe. V podstate vám prepožičiavam blog. Bude tam vaše meno a je na vás, aby ste komunikovali s čitateľmi, ja to len publikujem. 
Och a aby som nezabudla, príspevky môžete posielať na môj email: Benova.Sima@gmail.com

Čo si myslíte o tomto nápade? Chceli by ste sa zapojiť? Alebo poznáte niekoho, kto by mal záujem. 

5 comments :

  1. Super nápad. Som zvedavá na články :)

    ReplyDelete
  2. Skvělý nápad, budu ti držet palce! A pokud budu mít čas, taky snad něco pošlu ;) Kdybys měla článků málo, každopádně se ozvi na instagramu (endlessbibliophile), budu se snažit pomoct :) Ale myslím, že moc blogerů takovou příležitost nepromešká ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ďakujem za ponuku! Ak budem potrebovať, určite napíšem. Ja sa akosi bojím, že sa nikto nezapojí. :D

      Delete
    2. Tomu nevěřím! :D Ale kdyby přece jen, víš, kde mě najdeš ;)

      Delete